måndag 2 juli 2018

SMÅTT OCH GOTT

Sommartider, och vilken sommar sen. Visserligen är det väldigt torrt, men i övrigt är det njutbart i allra högsta grad. I morse när jag hämtade rädisor till frukostmackan kände jag som om jag gick i Edens lustgård, men jag hade morgonrock på mig. I övrigt stämde det bra med äppelträd och vackra örter och ett alldeles blått himlavalv.
Jag vattnar varje kväll, framför allt alla mina tomatplantor. Jag är så stolt över hur de har utvecklats från frö till planta. Det är tidiga sorter samtliga och ger väldigt bra skörd. Aldrig har vi kunnat äta mogna tomater så tidigt förr. De röda tomaterna på bilden är en dvärgbusktomat som heter Andrina. De gula är en rysk busktomat vid namn Yantarnyi. Den kan odlas utomhus och ska kunna sätta frukt vid 5 grader plus och uppåt. Intressant att prova nya sortrer.

Litet vävning har det också blivit. Den här mattan, 4 meter lång, är den senaste. Den har dotter och måg fått och katten bekantade sig med den direkt den kom på golvet.
Nu börjar jag så smått att planera inför konst- och hantverksrundan den 11-12 augusti. Det ska bl.a. bakas och tillverkas konsthantverk till försäljning. Just nu stickar jag disktrasor, kanske inte det allra mest inspirerande. Sen blir det kanske något med mer konstnärligt uttryck i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar