torsdag 20 oktober 2016

SMÅTT OCH GOTT

När jag igår äntligen kom mig för att plocka undan urnor med växter vid uteplatsen så kom jag på att vi gjorde höstkransar tillsammans, mina systrar och jag, för ett par år sedan. På förmiddagen åkte Stina, Sven och jag upp till spåret i Hedåker och där plockade jag lingonris, fönstermossa, ljung m.m. till en krans.

Sven gjorde på beställning en speciell kransstomme förrförra året och nu kom den till användning igen.

 Kransen är klar. Jag plockade också i rönnbär och aroniabär från trädgården. De gula löven sitter där bara under fotograferingen, för färgerna på kransen blev litet för julaktiga annars.
Till advent brukar jag sätta i röda julkulor. Jag är litet för lat för att göra en ny krans då. Vi får väl se vad som har hänt med rönnbären och aroniabären vid det laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar