måndag 6 juli 2015

SMÅTT OCH GOTT

Eftersom väv-verksamheten mest ligger i träda så visar jag bilder från sommaren i stället. Vi var i Våmhus nyligen och där har rödfibblan brett ut sig både på vår tomt och grannens. Den här bilden är på grannens uthus och blomprakt.

I vår trädgård i Västerbykil blommar nu som allra vackrast en sorts praktnäva, som jag plockat med mig från Våmhus vägdiken. Jag har inte sett den på så många andra ställen. Svens faster påstod när hon levde att den kom till Våmhus med Margareta från Sundborn, Svens farfars farmor om jag minns rätt.

Blommorna på den här klematisen är ca 15 cm i diameter. Så vackra! Sorten heter "Multiblue" och hade tio blommor förra året. Nu är det säkert det dubbla.

Fläderbusken blommar! Dags att köpa citroner och citronsyra och göra flädersaft.

Växthuset står kvar. Mycket på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar